Vse premalokrat se zavedamo, da je predpogoj vsega človekovega udejstvovanja v sodobnem svetu, zadovoljevanje osnovnih življenjskih potreb, kamor štejemo tudi potrebo po zdravi pitni vodi in čistemu okolju. Razpoložljivost z zadostnimi količinami pitne vode, nemoteno odstranjevanje vseh vrst odpadkov iz naših stanovanj ter čisto okolje, prepogosto doživljamo kot nekaj samoumevnega, ob tem pa se nam resnični problemi zdijo le tisti, ki so povezani s težavami zagotavljanja družbenega nadstandarda. Pravo vrednost in nujnost zanesljive in varne komunalne oskrbe večinoma dojamemo šele takrat, ko le-te zaradi različnih razlogov ni več na razpolago, četudi samo za nekaj ur. V Komunalnem podjetju Velenje se navedenih dejstev vsakodnevno zavedamo ter skušamo s strokovnim in predanim delom uporabnikom zagotavljati varno in čim manj moteno oskrbo.
V poslovni enoti Komunala izvajamo obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja, in sicer:
Temeljna naloga PE Komunala je zagotavljanje nemotene, kvalitetne in varne komunalne oskrbe. Poleg te osnovne naloge je naša naloga tudi ustrezno gospodarjenje z najeto komunalno infrastrukturo. To pomeni predvsem:
Te cilje je mogoče dosegati le z rednimi obnovami, posodobitvami ter razvojem in varovanjem javne infrastrukture, ob predpogoju stroškovno upravičenih cen ter zagotovljenih sredstvih za obnove in posodobitve.
Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Pomembno je, da smo vedno pripravljeni na morebitne izredne razmere in ustrezno seznanjeni, na kakšen način bomo v teh primerih obveščeni o potrebnih ukrepih. V Komunalnem podjetju Velenje imamo izdelan načrt ukrepanja in obveščanja uporabnikov v primeru izvajanja ukrepov, omejitev ali prepovedi glede uporabe pitne vode iz javnih vodovodnih sistemov v Šaleški dolini.
Na povezavi so prikazani načini obveščanja in podajanja informacij v različnih situacijah. Svetujemo vam, da redno spremljate vsaj en medij, preko katerega podajamo informacije.
Kaj zajema načrt obveščanja uporabnikov pitne vode?
Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode v Šaleški dolini zajema nabor sredstev javnega obveščanja, ki bi jih v podjetju uporabili za obveščanje uporabnikov v primeru, ko voda zaradi različnih razlogov ne bi bila varna za uporabo. Naravne nesreče (poplave, potresi, žled, nevihte, suša …), rutinske napake (okvare na cevovodih, napake v delovanju črpalk ali opreme, izpadi električne energije …) in druge nepredvidljive nesreče (razlitje nevarnih snovi v prometnih nesrečah ipd.) lahko vplivajo na kakovost pitne vode. Če bi bile težave neobvladljive in bi pitje vode predstavljalo tveganje za uporabnike, bi v podjetju takoj izvedli obveščanje uporabnikov s pomočjo sredstev javnega obveščanja, ki so navedena v načrtu obveščanja. Uporabniki bi bili obveščeni o potrebnih ukrepih, kot so prepoved pitja vode iz javnega vodovoda, prekuhavanje vode, možnostih nadomestne oskrbe, priporočilo pitja embalirane vode, prepoved pitja vode iz pipe za rizične skupine ipd. Javne ustanove, kot so vrtci, šole, zdravstvene ustanove, domovi za ostarele in živilski obrati, bi obvestili tudi osebno.
Najpomembnejši izvedeni projekti v letu 2021 na področju vodne oskrbe:
Skupaj smo na dejavnosti vodooskrbe izvedli obnovitvene investicije v višini dobrih 625.000 evrov.
Največji vložki so usmerjeni v obnovo vodovodnega omrežja (vir najemnina) in v odpravo okvar za zagotavljanje nemotene oskrbe (vir vodarina). Največje rezerve za zmanjševanje stroškov so pospešena obnova omrežja, ki bo na eni strani zmanjševala stroške odprave okvar, na drugi strani pa zmanjševala vodne izgube, kar pomeni manj stroškov pri pripravi pitne vode.
V bližnji prihodnosti bo delo usmerjeno v nadaljevanje obnov transportnih in primarnih cevovodov. Nas cilj je preseči mejnik dejanskih vodnih izgub pod 20 %. Prav tako bomo nadaljevali s sodelovanjem pri obnovah sekundarnega omrežja na območjih celovite obnove vse komunalne infrastrukture, s poudarkom na pravočasnem skupnem načrtovanju s posameznimi občinami lastnicami.
V letošnjem letu so se v okviru zagotavljanja ustrezne oskrbe s pitno vodo zaključila pomembna obnovitvena dela na vodovodu v Vinski Gori na območju mestne občine Velenje ter v Topolšici v občini Šoštanj.
V Vinski Gori se je v sklopu izvedbe projekta »Vodovodni sistem Vinska Gora II. faza, odsek 4« izvedel še zadnji odsek omenjenega projekta. Dovod v vodohran RZ Vinska Gora 1 smo morali povečati, saj v poletnih mesecih ni bilo zadostne akumulacije pitne vode in jo je bilo potrebno zaradi tega dovažati z gasilskimi cisternami. V sklopu obnove se je obnovila primarna vodovodna cev PVC DN 90 iz leta 1995 z duktilnimi cevmi ustreznejšega premera DN 150. Te sedaj zagotavljajo zadosten transport pitne vode na območje Vinske Gore in posledično tudi ustrezno oskrbo s pitno vodo.
Izvajalec gospodarske javne službe dejavnosti distribucije toplote na geografskem območju mestne občine Velenje in občine Šoštanj Komunalno podjetje Velenje, d. o. o., je v dneh od 30. 5. 2022 do 3. 6. 2022 uspešno zaključil nujna vzdrževalna dela na magistralnem cevovodu. V sklopu del je bilo saniranih 2 x 12 metrov magistralnega cevovoda DN 450, obnovljena izolacija cevovoda ter kineta pod lokalno cesto LC 450191 Klasirnica – Jezero. Zaradi izvedbe del je bila izvedena popolna zapora ceste LC 450191 Klasirnica – Jezero, ki bo umaknjena predčasno, in sicer 3. 6. 2022 predvidoma okoli 12 ure.
Dobava toplote uporabnikom na območju mestne občine Velenje v tem času ni bila motena.
Uporabnikom se zahvaljujemo za razumevanje v času izvajanja del.
Na spletnem portalu www.zurnal24.si je objavljen prispevek STA Najdražje in najcenejše ogrevanje v Sloveniji, v katerem je narejena primerjava povprečne maloprodajna cena toplote za značilnega gospodinjskega odjemalca toplote v večstanovanjski stavbi. Povprečna maloprodajna cena toplote je izračunana za devet občin, v katerih odjemalce toplote oskrbujejo iz sistema daljinskega ogrevanja. Kot je razvidno iz prispevka, so februarja za toploto največ plačevali gospodinjski odjemalci na Ravnah na Koroškem, 145,05 evra za megavatno uro (MWh). Sledijo ji občine Trbovlje (142,15 evra za MWh), Jesenice (133,24 evra za MWh), Ljubljana (124,86 evra za MWh), Slovenj Gradec (120,32 evra za MWh), Maribor (116,92 evra za MWh), Celje (96,06 evra za MWh), Kranj (91,28 evra za MWh) in Velenje s Šoštanjem (86,22 evra za MWh).
S 1. 1. 2022 je stopila v veljavo nova izdaja Tehničnih zahtev za graditev, obratovanje in vzdrževanje naprav daljinskega ogrevanja, ki so jo pripravili v poslovni enoti Energetika. Nova, 5. izdaja Tehničnih zahtev vsebuje dopolnitve 3.6.1 poglavja ter novo 9. poglavje. V 8. poglavju je revidiran nabor opreme, primerne za vgradnjo v distribucijski sistem. V seznamu prilog so posodobljene in dodane nove tehnične sheme.
Tehnične zahteve veljajo za projektiranje, načrtovanje in izgradnjo distribucijskega sistema in toplotnih postaj ter za izgradnjo in priključitev internih toplotnih naprav, ki se priključujejo ali so že priključene na distribucijsko omrežje Komunalnega podjetja Velenje, kot pogodbenega upravljavca in distributerja toplotne energije.
Z dnem uveljavitve Tehničnih zahtev, izdaje 5, preneha veljati predhodna izdaja Tehničnih zahtev, izdaja 4.
Z navedenim sistemom zagotavljamo najosnovnejšo komunalno oskrbo 44.000 uporabnikom vodooskrbnega sistema ter 37.000 uporabnikom sistema odvajanja in čiščenja odplak na območju MO Velenje, občine Šoštanj in občine Šmartno ob Paki. V manjšem obsegu opravljamo javno vodooskrbo prebivalstva tudi v sosednjih občinah Mozirje, Žalec, Polzela, Dobrna in Mislinja.
Posebej velja poudariti, da v skladu z zahtevami lastnikov infrastrukture, le-to upravljamo po načelu enotnosti in nedeljivosti sistemov. To pomeni, da veljajo na območju vseh treh občin enake cene komunalnih storitev, kakor tudi da vsa vzdrževalna in obnovitvena dela izvajamo izključno po kriteriju tehnoloških prioritet in zagotavljanja nemotene oskrbe.
Izgradnja komunalne infrastrukture je vseskozi sledila razvoju Šaleške doline, tako da se lahko v tem trenutku pohvalimo, da z javno vodooskrbo oskrbujemo preko 97 % prebivalstva, z javnim kanalizacijskim sistemom pa preko 82 % prebivalstva Šaleške doline.
Občina | % priključenih – vodooskrba | % priključenih – odvajanje in čiščenje odpadne vode |
---|---|---|
MO Velenje * | 99,4 | 89,6 |
Šoštanj | 93,7 | 68,4 |
Šmartno ob Paki | 86,8 | 46,1 |
Skupaj | 97,3 |
82,3 |
Obseg in zahtevnost oskrbovanja prebivalstva se odraža tudi v dejstvu, da se najnižji uporabnik nahaja na nadmorski višini 305 metrov, najvišji uporabnik pa na koti 1065 metrov nadmorske višine. Skoraj 30 % vse zajete pitne vode, gre za 1.500.000 m3 pitne vode, moramo zato prečrpati, nekatero tudi štirikrat.