Vse premalokrat se zavedamo, da je predpogoj vsega človekovega udejstvovanja v sodobnem svetu, zadovoljevanje osnovnih življenjskih potreb, kamor štejemo tudi potrebo po zdravi pitni vodi in čistemu okolju. Razpoložljivost z zadostnimi količinami pitne vode, nemoteno odstranjevanje vseh vrst odpadkov iz naših stanovanj ter čisto okolje, prepogosto doživljamo kot nekaj samoumevnega, ob tem pa se nam resnični problemi zdijo le tisti, ki so povezani s težavami zagotavljanja družbenega nadstandarda. Pravo vrednost in nujnost zanesljive in varne komunalne oskrbe večinoma dojamemo šele takrat, ko le-te zaradi različnih razlogov ni več na razpolago, četudi samo za nekaj ur. V Komunalnem podjetju Velenje se navedenih dejstev vsakodnevno zavedamo ter skušamo s strokovnim in predanim delom uporabnikom zagotavljati varno in čim manj moteno oskrbo.
V poslovni enoti Komunala izvajamo obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja, in sicer:
Temeljna naloga PE Komunala je zagotavljanje nemotene, kvalitetne in varne komunalne oskrbe. Poleg te osnovne naloge je naša naloga tudi ustrezno gospodarjenje z najeto komunalno infrastrukturo. To pomeni predvsem:
Te cilje je mogoče dosegati le z rednimi obnovami, posodobitvami ter razvojem in varovanjem javne infrastrukture, ob predpogoju stroškovno upravičenih cen ter zagotovljenih sredstvih za obnove in posodobitve.
Pitna voda v Šaleški dolini je bila v letu 2023 zdravstveno ustrezna in varna za pitje.
V Komunalnem podjetju Velenje izvajamo kontrolo kakovosti pitne vode po vodovodnem omrežju v Šaleški dolini. V letu 2023 je bilo odvzetih 936 rednih mikrobioloških in fizikalno kemijskih vzorcev pitne vode in 7 vzorcev za razširjene preiskave vode. Na pipah uporabnikov je bilo analiziranih 368 vzorcev v laboratoriju KPV in 10 vzorcev v laboratoriju NLZOH. Vsi vzorci pitne vode so bili zdravstveno ustrezni in skladni z zakonodajnimi zahtevami. V okviru republiškega monitoringa je bilo odvzetih 34 mikrobioloških in fizikalno kemijskih vzorcev pitne vode. En vzorec je bil neskladen zaradi povečanega št. mikroorganizmov pri 22 in 37°C, ostali vzorci so bili ustrezni. V letu 2023 se je izvajala tudi redna kontrola ogrete pitne vode. V TPP je bilo izvedenih 210 kontrol priprave vode in 158 kontrol prisotnosti Legionel. Tudi ogreta pitna voda je bila zdravstveno ustrezna. Podatki o koncentracijah analiziranih parametrov po oskrbovalnih območjih so prikazani v Tabeli 2.
Uporabniki lahko do vseh posodobljenih informacij glede pitne vode dostopate na spletni strani KP Velenje (pitna voda). Na tej povezavi so dostopne informacije o upravljavcu, o načrtu obveščanja v rednih in izrednih situacijah, o oskrbovalnih območjih, podatki o prispevnih in vodovarstvenih območjih ter vrsti priprave vode, najnovejši rezultati analiz, o parametrih, trdotah in mineralnih snoveh, ki jih določamo v pitni vodi, o nevarnostih in tveganjih glede vodovodnih sistemov, nasveti za zmanjšanje porabe in odgovorno rabo vode, nasveti za zdravje uporabnikov, vzdrževanje internih inštalacij, možnost virtualnega dostopa do vodovodnih objektov, izjave o skladnosti pitne vode in letna poročila, ceniki ter ostale informacije o pitni vodi. Uporabniki lahko podatke o pitni vodi dobite tudi preko utemeljene zahteve, poslane na naslov kpv@kp-velenje.si, ali pa vprašanja pošljete preko spletne strani KP Velenje.
Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Pomembno je, da smo vedno pripravljeni na morebitne izredne razmere in ustrezno seznanjeni, na kakšen način bomo v teh primerih obveščeni o potrebnih ukrepih. V Komunalnem podjetju Velenje imamo izdelan načrt ukrepanja in obveščanja uporabnikov v primeru izvajanja ukrepov, omejitev ali prepovedi glede uporabe pitne vode iz javnih vodovodnih sistemov v Šaleški dolini.
Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode v Šaleški dolini (tabela spodaj) zajema nabor sredstev javnega obveščanja, ki bi jih v podjetju uporabili za obveščanje uporabnikov v primeru, ko voda zaradi različnih razlogov ne bi bila varna za uporabo. Naravne nesreče (poplave, potresi, žled, nevihte, suša …), rutinske napake (okvare na cevovodih, napake v delovanju črpalk ali opreme, izpadi električne energije …) in druge nepredvidljive nesreče (razlitje nevarnih snovi v prometnih nesrečah ipd.) lahko vplivajo na kakovost pitne vode. Če bi bile težave neobvladljive in bi pitje vode predstavljalo tveganje za uporabnike, bi v podjetju takoj izvedli obveščanje uporabnikov s pomočjo sredstev javnega obveščanja, ki so navedena v načrtu obveščanja. Uporabniki bi bili obveščeni o potrebnih ukrepih, kot so prepoved pitja vode iz javnega vodovoda, prekuhavanje vode, možnostih nadomestne oskrbe, priporočilo pitja embalirane vode, prepoved pitja vode iz pipe za rizične skupine ipd. Javne ustanove, kot so vrtci, šole, zdravstvene ustanove, domovi za ostarele in živilski obrati, bi obvestili tudi osebno.
Komu oziroma kam sporočiti, če so težave s pitno vodo?
V primeru, da imate pomisleke glede kakovosti pitne vode ali težave zaradi nezadostne oskrbe, lahko to sporočite 24-urni dežurni službi Komunalnega podjetja Velenje na telefonski številki 03 898 94 20 (hladna pitna voda), 03 896 12 56 (ogreta pitna voda) ali pokličete na brezplačno številko 080 80 34.
Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Pomembno je, da smo vedno pripravljeni na morebitne izredne razmere in ustrezno seznanjeni, na kakšen način bomo v teh primerih obveščeni o potrebnih ukrepih. V Komunalnem podjetju Velenje imamo izdelan načrt ukrepanja in obveščanja uporabnikov v primeru izvajanja ukrepov, omejitev ali prepovedi glede uporabe pitne vode iz javnih vodovodnih sistemov v Šaleški dolini.
Kaj zajema načrt obveščanja uporabnikov pitne vode?
Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode v Šaleški dolini zajema nabor sredstev javnega obveščanja, ki bi jih v podjetju uporabili za obveščanje uporabnikov v primeru, ko voda zaradi različnih razlogov ne bi bila varna za uporabo. Naravne nesreče (poplave, potresi, žled, nevihte, suša …), rutinske napake (okvare na cevovodih, napake v delovanju črpalk ali opreme, izpadi električne energije …) in druge nepredvidljive nesreče (razlitje nevarnih snovi v prometnih nesrečah ipd.) lahko vplivajo na kakovost pitne vode. Če bi bile težave neobvladljive in bi pitje vode predstavljalo tveganje za uporabnike, bi v podjetju takoj izvedli obveščanje uporabnikov s pomočjo sredstev javnega obveščanja, ki so navedena v načrtu obveščanja. Uporabniki bi bili obveščeni o potrebnih ukrepih, kot so prepoved pitja vode iz javnega vodovoda, prekuhavanje vode, možnostih nadomestne oskrbe, priporočilo pitja embalirane vode, prepoved pitja vode iz pipe za rizične skupine ipd. Javne ustanove, kot so vrtci, šole, zdravstvene ustanove, domovi za ostarele in živilski obrati, bi obvestili tudi osebno.
Z navedenim sistemom zagotavljamo najosnovnejšo komunalno oskrbo 44.000 uporabnikom vodooskrbnega sistema ter 37.000 uporabnikom sistema odvajanja in čiščenja odplak na območju MO Velenje, občine Šoštanj in občine Šmartno ob Paki. V manjšem obsegu opravljamo javno vodooskrbo prebivalstva tudi v sosednjih občinah Mozirje, Žalec, Polzela, Dobrna in Mislinja.
Posebej velja poudariti, da v skladu z zahtevami lastnikov infrastrukture, le-to upravljamo po načelu enotnosti in nedeljivosti sistemov. To pomeni, da veljajo na območju vseh treh občin enake cene komunalnih storitev, kakor tudi da vsa vzdrževalna in obnovitvena dela izvajamo izključno po kriteriju tehnoloških prioritet in zagotavljanja nemotene oskrbe.
Izgradnja komunalne infrastrukture je vseskozi sledila razvoju Šaleške doline, tako da se lahko v tem trenutku pohvalimo, da z javno vodooskrbo oskrbujemo preko 97 % prebivalstva, z javnim kanalizacijskim sistemom pa preko 82 % prebivalstva Šaleške doline.
Občina | % priključenih – vodooskrba | % priključenih – odvajanje in čiščenje odpadne vode |
---|---|---|
MO Velenje * | 99,4 | 89,6 |
Šoštanj | 93,7 | 68,4 |
Šmartno ob Paki | 86,8 | 46,1 |
Skupaj | 97,3 |
82,3 |
Obseg in zahtevnost oskrbovanja prebivalstva se odraža tudi v dejstvu, da se najnižji uporabnik nahaja na nadmorski višini 305 metrov, najvišji uporabnik pa na koti 1065 metrov nadmorske višine. Skoraj 30 % vse zajete pitne vode, gre za 1.500.000 m3 pitne vode, moramo zato prečrpati, nekatero tudi štirikrat.