pexels photo 1597662

Za ogrevalno sezono 2018-2019 zlahka trdimo, da je bila ena izmed daljših v zadnjih 20 letih. V povprečju so se namreč večstanovanjski objekti v Šaleški dolini ogrevali okoli 245 dni, vse od zadnjega tedna v mesecu septembru 2018 do prvih dni meseca junija 2019, ko je bilo naročenih največ storitev vklopov oziroma izklopov ogrevanja. V primerjavi z lanskim letom je večina večstanovanjskih objektov podala naročilo za izklop ogrevanja skoraj mesec dni kasneje. Distribucijski sistem toplote v Šaleški dolini namreč omogoča ogrevanje prostorov in pripravo sanitarne tople vode 365 dni v letu, zato govorimo o ogrevalni in ne kurilni sezoni, kjer je v času izven kurilne sezone popolnoma prekinjena dobava toplote. Vklop in izklop ogrevanja poleg ostalih storitev naročijo upravniki objekta. V primeru, da objekt nima upravnika, pa lahko takšno storitev naroči predstavnik etažnih lastnikov.

Povprecne mesecne temperature zraka

Relativno povprečnim temperaturam v mesecih oktober do januar sta sledila nadpovprečno topla meseca februar in marec ter nadpovprečno mrzla meseca april in maj, ki sta tudi glavna »krivca« za podaljšanje ogrevalne sezone vse do začetka meseca junija. Povprečna mesečna temperatura zraka v mesecu maju je bila namreč več kot 5 stopinj Celzija nižja kot v prejšnjem letu.

Zaradi nizkih temperatur v zadnjih mesecih je bila posledično potreba po ogrevanju prostorov večja. Zanimivo je predvsem dejstvo, da je bila potreba po ogrevanju prostorov v mesecih april in maj le nekoliko manjša kot v mesecih februar in marec ter bistveno večja kot prejšnja leta. Komunalno podjetje Velenje je tako v mesecu maju 2019 zabeležilo le 6 % manjšo nabavo toplote na proizvodnem viru kot v mesecu aprilu, ter največjo v zadnjih 14 letih. Enak trend je zaznan tudi pri distribuciji zemeljskega plina, kjer je bila v mesecu maju zabeležena največja mesečna distribuirana količina v zadnjih 10 letih.

Kljub daljši ogrevalni sezoni 2018-2019 pa Komunalno podjetje Velenje v tem obdobju beleži trend zniževanja števila tehničnih napak ter posledično števila reklamacij odjemalcev toplote. Opazno je tudi izboljšanje kvalitete dobave toplote, saj sta bila zabeležena le dva izpada dobave toplote s strani proizvodnega vira (TEŠ).